Rólunk írták...
"Minden pedagógus találkozik tanulmányai során vagy pályakezdőként az autizmus spektrumzavar kifejezésével. Az egyetemen ez olyan tananyag, amiről az ember azt hiszi, mindent tud, aztán az élet az ellenkezőjét bizonyítja. Saját tapasztalatainkból tanulunk igazán, viszont nem találkozunk minden osztályban vagy óvodai csoportban autista gyermekkel. Ezért is tartjuk kiváló lehetőségnek a Vadaskert Alapítvány autizmus spektrumzavarral élő gyermekek neveléséről szóló képzési lehetőségét.
A képzés egymásra épülő moduljaiból adódóan több oldalról, illetve más és más mélységben mutatja be a témát. A tudás alappilléreit az elméleti anyagok adják meg, melyeket a szakemberek mindenki számára elérhetővé tesznek, ezzel elősegítve a pedagógus kollégák szakmai tudásának frissítését, bővítését. Az előadók, nagy gonddal közlik a fontosabbnál fontosabb tudnivalókat, ami az igényes és egyértelmű prezentációjukból, szemléltetésükből is látszik. Segítő szándékuk pedig megnyilvánul az intézményekbe való kitelepüléseiken keresztül is.
Kedvező lehetőségnek tartjuk az előadók rugalmasságát a képzés felépítésében. Az általuk nyilvánvalónak tartott ismeretek mellett, az érintett nevelőtestület igényeit, nyitott kérdéseit is figyelembe veszik a tervezéskor. Az elméleti tartalmak mellett olyan praktikus tanácsokkal szolgálnak, amik észben tartásával és megfogadásával, az autista gyermekekkel való közös munka hatékonyabban működhet. Az előadásokat gyakorlati példák bemutatásával egészítik ki, ezzel támogatva a képzésen résztvevők figyelmének fenntartását, a prezentációk sokszínűségét. Beszélgetések során és szimulációs játékok által, a résztvevők kipróbálhatják magukat autista gyermekekkel, szüleikkel való kommunikációs helyzetekben, felmerülő nevelési problémák és konfliktushelyzetek megoldásában.
A jéghegy-modell segítségével könnyebben megérthetjük, hogy egy-egy viselkedésprobléma hátterében rengeteg más feszültséget okozó tényező állhat, melyeket érdemes figyelembe venni.
A neurodivergens gyermekek mindennapjait segíthetjük olyan eszközökkel, amik egyértelműsítik a közösségi elvárásokat, szabályokat, napirendet, valamint pozitív hatást fejtenek ki a gyermekek érzelmi kifejezőkészségének és szociális készségének fejlődésében. Ezeknek a kellékeknek az elkészítésére és használatára is kaptunk személyre szabott ötleteket a szakemberektől, mint például az én-könyv vezetése, ami akár neurotipikus gyermekek esetében is jól használható.
A továbbképzésen számos motivációs lehetőséget is hallhattunk, láthattunk, melyek szintén jól alkalmazhatóak teljes óvodai csoportra is, de kaptunk autizmus-specifikus példákat is. A rengeteg gyakorlati példa színessé, megfoghatóvá tette a tananyag elméleti részét.
A gyerekek egyedi szükségleteinek megértése és támogatása kulcsfontosságú az óvodai környezet inkluzív és sikeres működése szempontjából. Ezt a célt, a részvétel az autizmus továbbképzésen nemcsak a szakmai tudásunk bővítésével szolgálta, hanem lehetővé tette számunkra, hogy magabiztosabban járuljunk hozzá az autista gyermekek sikeresebb neveléséhez és fejlődéséhez."
KIMBI Óvoda
Számos képzési forma közül választhat:
Workshop intézményekben
Formája: online vagy személyes
Óraszáma: 5 (10:00-15:00)
Részvételi díj: 22.000 Ft./fő
Minimum létszám: 20 fő
Maximum személyes részvétel esetén: 50 fő
Egy napos képzés intézményekben
Ezen belül az alábbi témekörökre helyezhetünk nagyobb hangsúlyt az Intézménnnyel egyeztetve:
> Szociális történetek, mint eszköztár
> Én-könyv kialakítása
> Társas készségek fejlesztése csoportban
> Pedagógus - gyerek közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Pedagógus - szülő közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Nehéz helyzetek, esetek megoldásainak végig gondolása a viselkedésterápia eszköztára mentén.
> Korlátozott számú eszközkészítés a workshopon, amely a mindennapokban megfogható segítség lehet (folyamatábra, napirend, kommunikációs kártyák)
> Hogyan alakítsunk ki nyugalom-sarkot a csoportszobában? Hogyan használjuk?
> Autizmussal, hiperaktivitás-figyelemzavar tüneteinek észlelése, értelmezése, autizmus esetében videóbemutatóval
Óraszám: 5
Részvételi díj: 20.000 Ft./fő
Formája: személyes részvétel
Minimum létszám: 20 fő
Maximum létszám: 40 fő
Két napos képzés intézményekben
Ezen belül az alábbi témekörökre helyezhetünk nagyobb hangsúlyt az Intézménnnyel egyeztetve:
> Szociális történetek, mint eszköztár
> Én-könyv kialakítása
> Társas készségek fejlesztése csoportban
> Pedagógus - gyerek közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Pedagógus - szülő közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Nehéz helyzetek, esetek megoldásainak végig gondolása a viselkedésterápia eszköztára mentén.
> Korlátozott számú eszközkészítés a workshopon, amely a mindennapokban megfogható segítség lehet (folyamatábra, napirend, kommunikációs kártyák)
> Hogyan alakítsunk ki nyugalom-sarkot a csoportszobában? Hogyan használjuk?
> Autizmussal, hiperaktivitás-figyelemzavar tüneteinek észlelése, értelmezése, autizmus esetében videóbemutatóval
Óraszám: 12
Részvételi díj: 35.000 Ft./fő
Formája: személyes
Minimum létszám: 20 fő
Maximum létszám: 25 fő
Előadás (szülőklub, pedagógus továbbképzés)
Ezen belül az alábbi témekörökre helyezhetünk nagyobb hangsúlyt az Intézménnnyel egyeztetve:
> Szociális történetek, mint eszköztár
> Én-könyv kialakítása
> Társas készségek fejlesztése csoportban
> Pedagógus - gyerek közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Pedagógus - szülő közötti hatékony kommunikáció gyakorlása.
> Nehéz helyzetek, esetek megoldásainak végig gondolása a viselkedésterápia eszköztára mentén.
> Korlátozott számú eszközkészítés a workshopon, amely a mindennapokban megfogható segítség lehet (folyamatábra, napirend, kommunikációs kártyák)
> Hogyan alakítsunk ki nyugalom-sarkot a csoportszobában? Hogyan használjuk?
> Autizmussal, hiperaktivitás-figyelemzavar tüneteinek észlelése, értelmezése, autizmus esetében videóbemutatóval
Formája: online vagy személyes
Részvételi díj: 35.000 Ft./óra/előadó
Kérje egyedi ajánlatunkat!
Ajánlat kérés kihelyezett képzésre