A Vadaskert munkatársai Dr. Tárnok Zsanett vezetésével az ELTE- PPK Emlékezet, Nyelv és Idegtudomány Kutatócsoporttal évek óta igyekszik feltérképezni a Tourette-szindrómával élő gyermekek tanulási és emlékezeti folyamatait. Eddigi ismereteink szerint Tourette-szindrómás gyermekeknél érintettek bizonyos agyi területek, amelyek a nem tudatos tanulásért felelnek, pontosabban a szokások, mozgásos, szociális és megismerésre vonatkozó készségek elsajátításában játszanak meghatározó szerepet. Ebben a kutatásban azt találták, hogy a Tourette-szindrómával érintett gyermekek gyorsabban tanulnak, mint tipikusan fejlődő gyermekek, tehát sokkal fogékonyabbak olyan információk elsajátítására, ami valamilyen valószínűség és gyakoriság alapján következik be (például hogy az előzetes késztetést egy tik követi). Azonban az olyan típusú tanulási folyamat, ami valamiféle sorrendiségen alapul (például a jelzőlámpa váltakozásának ismerete) alulmaradt a tipikusan fejlődő kortársaikhoz képest. Ezek az eredmények még további kutatásokat igényelnek, de úgy tűnik, hogy hozzájárulnak ahhoz a feltételezéshez, hogy Tourette-szindrómában a készségek elsajátításért felelős rendszerek és folyamatok túlműködést mutatnak, ami úgy tűnik mindenképp egy előny lehet számukra.