Egynapos képzésünk célja, hogy megismertessük a résztvevőkkel azokat a korai szociális-kommunikációs készségeket, amikben az autista gyerekeknek gyakran nehézségei vannak. Olyan gyakorlati lehetőségeket mutatunk be, amelyekkel a korai fejlesztés időszakát kihasználva, játéktevékenységen keresztül, a kisded-óvodás korosztályba tartozó gyermekek szociális-kommunikációs alapkészségeit, közös figyelmi viselkedéseit, kölcsönösségét kialakíthatják, valamint felismerhetik az ezen a területen lévő hiányosságokat.
Workshopunk témái: a korai időszakban az autizmus spektrum állapot felismerése, a közös figyelmi viselkedések fajtái, a szenzoros észlelés másságának megértése, ezek szerepe a szociális kapcsolatok alakításában. Valamint a gyermek spontán tevékenységébe történő bekapcsolódás lehetőségei, és az azokon keresztül való kölcsönösség kialakítása. A módszertan a saját jó gyakorlatra épülő, komprehenzív, viselkedéses és fejlődéses megközelítést is tartalmaz, elsősorban az K.Quill: Tedd-Nézd-Hallgasd-Mondd!, az Early Star Denver Model, a TEACCH és a Pyramid Education Program tankönyvei képezik az alapját.
Képzésünk kézzelfogható, gyakorlati eszköztárat ad a résztvevők számára, melyet a mindennapokban az otthoni életben, vagy a gyógypedagógiai fejlesztés során tudnak használni. Bemutatjuk, és saját hozott példákon keresztül szemléltetjük az autizmusban érintett gyermekek kedvelt sztereotip/ szenzoros/ mozgásos tevékenységeit, ezekhez kapcsolódás mentén a kölcsönös játéktevékenységgé alakíthatóság menetét, valamint átvezetési ötleteket adunk a játéktevékenységből az asztali feladatvégzés, csoportos fejlesztés kialakításához. Megtervezhetik a képzés után a saját autizmus-specifikus játéktárukat, valamint rengeteg ötlettel gazdagodhatnak a gyermek közös figyelmi viselkedéseinek javítására. Videóbemutatókon, és esettanulmányokon keresztül segítjük a téma mélyebb megismerését. Önálló, illetve csoportos gyakorlati feladat is gazdagítja az előadásokat.
Képzésünket elsősorban autizmus spektrum zavarban érintett gyermekekkel foglalkozó korai fejlesztő szakembereknek ajánljuk, emellett örömmel látjuk azokat a szülőket, hozzátartozókat, akiknek van a témáról elméleti alaptudásuk, képzésük.