A KÉPZÉSRŐL:
Csóka Judit 2012 óta foglalkozik meseterápiával. Boldizsár Ildikónál szerzett meseterapeuta oklevelet. A mesefoglalkozások vezetését, a székesfehérvári Nevelési Tanácsadóban kezdte iskolaérettlen gyerekeknek és szüleinek. A kezdeti próbálozások után mesefoglalkozásokat vezetett hajléktalan szállókon, anyaotthonban, általános iskolai alsó tagozatos osztályokban, a baracskai büntetésvégrehajtási intézetben, valamint onkológián, pszichiátrián, és a kardiológiai rehabilitációban. A székesfehérvári könyvtárban rendszeresen vezeti a felnőtteknek szóló meseföldrajzot. Két meseválogatása is megjelent már a Corvina Kiadó gondozásában: Mesék a gyógyulásról, illetve Mesék feleségekről és férjekről címmel. A tanfolyam résztvevői bepillantást nyerhetnek a népmesék csodálatos világába, a megismerkedhetnek a meseterápia kulisszatitkaival, illetve saját magukon is megtapasztalhatják a meseterápia hatásait.
További információkért kérjük olvassák el a gyakran ismételt kérdések blokkot!
1.nap
09:00-10:30 Bevezetés a meseterápia gyakorlatába. Elméleti bevezetés. A meseterápia fogalma, miben hasonló, és miben más, mint a biblioterápia? Jellemzői, különféle utak a meseterápiában Magyarországon, és külföldön. Saját felfogás a meseterápiáról. A meseterápia lehetséges felhasználási területei, belső erőforrások, pl. tolerancia, empátia, szeretet felszabadítása a mesékkel.
10:30-10:40 Szünet
10:40-12:15. Hogyan jelenik meg a meseterápiában, a kognitív, az egzisztencialista, és a hipnoterápia. A szorongásoldás lehetséges gyakorlati módjai: a szent és a profán találkozása. A csoportos terápiában alkalmazott meseválasztás szempontjai, a közösség ereje, az összetartozás élménye, és a szeretet, mint terápiás hatótényező. A mesemondás alapszabályai.
12:15-12:45 Ebédszünet
12:45-14:15 Biológiai szúnyogírtás, globális felmelegedés, pénz uralta társadalom, és meseterápia? Hogyan kapcsolhatók az évszázados mesék a jelenhez? Közösségépítés mesékkel, mondókákkal, dalokkal. (Yes –set) A raport kialakításának a szabályai. A lehetséges kognitív és érzelmi fókusz pontok.
14:15-14:25 Szünet
14:25-16:00 A mesékben rejlő „oktalanság”: a főhős bátor, vagy szabad? A gonoszság talaján kivirágzó jóság. Zárókör: a felmerülő kérdések megbeszélése.
2.nap
09:00-10:30 In medias res, vagy inkább a lassú építkezés. Mikor mit, és hogyan? Sajátélményű meseterápiás foglalkozás. A raport kialakításnak lehetséges gyakorlati eszközei. Hogyan találjuk meg, és mire figyeljünk a közös érzelmi fókusz kialakításánál? A terapeuta és a csoport összehangolódása. Milyen a jó meseterapeuta?
10:30-10:40 Szünet
10:40-12:15 Mesehallgatás – spontán visszajelzések a mesével kapcsolatban, a csoportos munka lehetőségeinek bemutatása. Merre induljunk, mit emeljünk ki a visszajelzésekből? A „pacing – leading” technika a csoportban.
12:15-12:45 Ebédszünet
12:45-14:15 A foglalkozás lezárásának gyakorlati lehetőségei.
14:15-14:25 Szünet
14:25-16:00 A tapasztalatok összegzése. Visszajelző kör – a felmerülő kérdések megbeszélése
A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
A képzés megtartása minimum létszámhoz kötött. Esetleges lemondás esetén három nappal a tanfolyam kezdete előtt értesítünk mindenkit.